۱۶۵۸۳
۰
۱۳۹۳/۵/۱۸
1401 سال سقوط اسرائیل: بررسی یک پیش بینی قرآنی اعجاز ریاضی سوره های مبارکه اسراء و کهف

1401 سال سقوط اسرائیل: بررسی یک پیش بینی قرآنی اعجاز ریاضی سوره های مبارکه اسراء و کهف

پدیدآور: سید عبدالله حسینی ناشر: علوم و فنون رازیتاریخ چاپ: ۱۳۹۱مکان چاپ: تهران

خلاصه

چند ماهی است که کتابی در قالبی ترکیبی از علوم غریبه و قرآن و ریاضیات نوشته شده و پیش بینی بلکه پیشگویی کرده است که اسرائیل در سال 2022 میلادی نابود خواهد شد. از این کتاب در یکی از مراکز فرهنگی شهر تهران رونمایی هم شده و بزرگانی هم در باره آن سخن گفته اند.

معرفی کتاب

سال 1444 قمری [1401ش = 2022 میلادی] سال زوال اسرائیل خواهد بود. نویسنده کتاب «1401 [ش] سال سقوط اسرائیل» (تهران، انتشارات علوم و فنون رازی، 1392] این مطلب را از یک محاسبه ظاهرا ریاضی از آیات قرآن بدست آورده اند. ایشان برای اثبات آن اول یک شاه کلید داده اند که مثلا در چند مورد قبل از این که یک سال معین شود، کلمات و یا حروفی به تعداد آن «عدد» بکار رفته است.
مثلا فرض کرده اند «بضع سنین» در سوره روم که عددی بین سه تا نه و میانه آن شش است، کلمات قبل از آن هم شش تاست و این یک قاعده است و شاه کلید. سپس با این شاه کلید به سراغ سوره اسراء رفته اند. عدد حروفی که قبل از آیه 104 سوره مزبور که خبر آمدن وعده دوم را به بنی اسرائیل و نابودی آنان داده ـ «فاذا جاء وعد الاخره» ـ 1444 تاست. این رقم به نظر ایشان سال قمری است. میلادی آن می شود سال 2022 و هجری شمسی آن می شود 1401. پس در این سال اسرائیل سقوط خواهد کرد!
داستان نگارش کتاب در مقدمه است. نویسنده بعد از جنگ 33 روزه به دعوت امور بین الملل حزب الله به لبنان رفته تا خرابی ها را ببیند. در آنجا کتابی می بیند به نام  زوال اسرائیل در سال 2022 از الزبیدی. در تحقیقات بعدی ایشان معلوم می شود اصل این محاسبات متعلق به دانشمند دیگری است به نام بسّام جرار که فلسطینی است و به گفته ایشان سالها در زندان اسرائیل بوده است. نام آقای ماجد المهدی هم در صفحه شناسنامه کنار نام آقای بسام آمده اما معلوم نشد آیا کتاب اصلی متعلق به هر دو بوده یا یک نفر و اصولا آقای ماجد المهدی چه نقشی در اصل کتاب داشته است.
آقای بسام در این کتاب، محاسباتی قرآنی چندی را انجام داده و به این نتیجه رسیده که سال سقوط اسرائیل 2022 است که البته نویسنده ما سید عبد الله حسینی گفته اند که قدری این محاسبات را دقیق تر کرده اند.
این کشف چنان است که نه فقط هجری قمری و شمسی و میلادی سال سقوط اسرائیل را در بر می گیرد بلکه با محاسباتی که شده سال عبری آن هم کشف شده که می شود 5959 و این البته عبری قمری است، و عبری شمسی آن می شود 5782 و همه اینها از همان محاسبات ریاضی در قرآن در سوره اسراء بر اساس توضیحاتی که ایشان داده بدست می آید.
تازه آیه «فاذا جاء وعده الاخره» را با حروف ابجد هم حساب کنید یعنی همان حساب جمل، می شود 2022 که ایشان این را هم نشان داده اند (ص 105).
تازه تر آن که، از اول قرآن تا اول سوره اسراء هم 2022 آیه است که این هم قرینه دیگر است.
از آیه 21 مائده تا آیه 104 اسراء هم 1443 آیه است که حالا برای یک شماره نباید بازی را بهم زد چون حتی اگر 1443 درست باشد، با نیمه اول 2022 میلادی مقارن است.
از این موارد باز هم هست.

آقای سید عبدالله حسینی در ژوهانسبورگ در مرکز اسلامی فعالیت دارند که آدرس و تلفن و ایمیل هم داده اند. ایشان بیشتر شاعرند و لابد ارتباطی بین شعر و علوم غریبه هم وجود دارد. اما خودشان یادآور شده اند که در این کتاب از راهنمایی های ابوی محترمشان هم بهره گرفته اند و مهم تر از همه آن که آیت الله خزعلی تقریظی بر این کتاب نوشته اند:
کتابی است قیّم و ارزشمند از دانشمندی دلسوز و زحمتکش. امید است وعده ای که داده اند برای بر افتادن ریشه ظلم یعنی اسرائیل عملی شود و دل مسلمانان شاد گردد، بلکه دل همه اهل عالم. این عنصر ناپاک برافتد و دل مردم آرامش یابد. خداوند متعال مولف کتاب را جزای خیر عطا فرماید. ابوالقاسم خزعلی، عضو خبرگان جمهوری اسلامی [کذا]. عین دستخط ایشان هم به قول قدما گراور شده است. جای شکرش باقی است که ایشان قاطعانه آن را تایید نکرده اند.
البته بعد متوجه شدم که در جلسه ای در خانه شهریاران جوان! (آذر 92) از این کتاب رونمایی شده و کسانی در آن حاضر بوده و سخنرانی هم کرده اند. علیرضا قزوه رئیس مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری، ابوالفتح دعوتی، میثم امرودی و جماعتی دیگر از آن جمله اند و همه سایت های محترم هم با آب و تاب آن را گزارش کرده اند.
خوب، این آرزوی همه ما مسلمانان است که اسرائیل از بین برود. بسیار از آزادیخواهان جهان نیز همین امید را می برند. این هم برای خود کتابی است، آن هم در امتداد یک علم ریشه دار و کهن که مهم ترین خاصیت آن پیشگویی است. البته در این قبیل آثار، از دیر باز از نجوم و حروف ابجد و طلسمات و ریاضیات و اعداد و همه چیز استفاده می شد، اما این که این طور با قرآن رفتار شود، تحفه است. به نظرم جای تامل دارد و نیازمند یک بازبینی در نشر این قبیل آثار است که به نام قرآن و زیر سایه آن انتشار می یابد.
متاسفانه، سالهاست که این قبیل نوشته ها مشتری دارد، هیچ راه گریزی هم نیست و علاقه مندان به این حوزه هم باید تغذیه فکری بشوند، جز این که برخی مواقع عددشان بیش از حد می شود و آدمی فکر می کند جامعه ما در عمق وجودش تا کجا به این حرفها علاقه مند است. عربها هم که این مطالب از زیر دست آنها درآمده و آرزوهایشان را نشان می دهد، دست کمی از ما ندارند. کلمه «نهایة اسرائیل‌ 2022» را که بزنید اطلاعات خوبی از این طرف و آن طرف پیدا می کنید از جمله در یوتیوپ کلاس درس آقای بسام جرار را در این امور.
شاید بد نباشد اشاره کنم که اخیرا در امارات یک کتاب 25 جلدی، و هر جلد بین 300 تا 400 صفحه، تمام علوم اولین و آخرین را از قرآن استنباط کرده و نوشته اند. یک جلد در باره هندسه، یک جلد علوم هسته ای، یک جلد علوم شیمیاوی، یک جلد زراعت و همین طور.

نباید از این کارهای مسلمانان تعجب کرد، اماراتی که تمام تمدنش وارداتی است و اساسش غربی، یک مرتبه در 25 جلد کتاب مدعی شود که همه علوم اولین و آخرین در همین کتاب الله است. پس چرا اساس را بر همین قرآن نگذاشته و این همه دنبال دانشگاه های غربی است تا آن علوم را در این کشور در سطح تئوری و عمل بکار گیرند و قرآن را کنار بگذارند؟

14-8-3-0444%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%D9%8

 

14-8-3-93222.jpg

 

امشب از دوستم آقای مهدوی راد در باره محاسبات ریاضی در باره قرآن سوال کردم. ایشان گفتند برخی از آنها مطالب خوبی است برخی نه. گفتم با این همه تغییر و تفاوت در نگارش حروف  چطور اینها درست است؟‌ ایشان گفتند همه اینها به حروف بستگی ندارد، گاهی به سور و عدد آیات است. گفتم بالاخره چی؟ مبهم گفتند هست دیگر. ممکن است درست باشد، برخی از آنها خواندنی است.

بالاخره متوجه نشدم چه باید کرد، فقط می دانم علم ریاضی، محترم ترین علم است، به طوری که اگر چیزی در قالب آن باشد، حتی یک نفر هم انکار نمی کند.
برای این که امشب چیزی از قلم نیفتاده باشد، تصویری را هم که امروز در ورودی یکی از میادین میوه گرفتم و سعی کرده راه و رسم زندگی یا به اصطلاح سبک زندگی را به مردم بیاموزد، در اینجا می آورم. خودتان قضاوت کنید که ما چه قدر مردم را به علم اندوزی و کسب حلال و «تلاش» برای داشتن یک زندگی خوب پر از رزق و روزی و یک سبک زندگی خوب دعوت می کنیم!

14-8-3-0313%D8%B1%D8%B2%D9%82%20%D9%88%2

بعید می دانم آدم بی عقلی پیدا شود که بر اساس آنچه نوشتم تصور کند که مثلا من منکر از بین رفتن اسرائیل هستم، اصلا سال 2022 چیست، کاش همین امشب از بین می رفت تا این همه کودک و زن و ... کشته نشود. یا مثلا در باره این حدیث نظر منفی دارم یا ....

بنده فکر می کنم باید مردم را به فکر و عمل واداشت و عقل را به عنوان چراغ راه آنان تعریف و تاکید کرد و از خداوند خواست تا همه ما را به راه راست هدایت کند.

رسول جعفریان

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

محمد پورکيان

اين کتاب که در برلن غربي در سال 1357 چاپ شده است در باره سابقه آشنايي ارنست پرون با محمدرضا پهلوي و

شناخت تاریخی طایفه بهلولی و تعاملات سیاسی آنها در عصر پهلوی

شناخت تاریخی طایفه بهلولی و تعاملات سیاسی آنها در عصر پهلوی

زهرا علیزاده بیرجندی

بر اساس نتایج تحقیقات میدانی و کتابخانه ای و در مقایسه با سایر جوامع عشایری ایران، بهلولی ها یک طایف