۱۹۲۵
۰
۱۳۹۳/۹/۹
اینک حسین علیه السلام آینه زندگی

اینک حسین علیه السلام آینه زندگی

پدیدآور: ناصر مهدوی ناشر: کویرتاریخ چاپ: ۱۳۹۳مکان چاپ: تهران

خلاصه

این کتاب کوششی است تا ضمن بیان گزارشی مختصر از واقعه عاشورا، و نیز یادآوری اندیشه اندیشه ورزان بزرگ و توانایی که پیرامون عاشورای امام حسین (ع) مطالب ارزنده ای عنوان کرده اند، به این مسئله مهم بپردازد که امام حسین الگویی است برای همه آن هایی که مایلند سرافراز و آزاد زندگی کنند

معرفی کتاب

این کتاب کوششی است تا ضمن بیان گزارشی مختصر از واقعه عاشورا، و نیز یادآوری اندیشه اندیشه ورزان بزرگ و توانایی که پیرامون عاشورای امام حسین (ع) مطالب ارزنده ای عنوان کرده اند، به این مسئله مهم بپردازد که امام حسین الگویی است برای همه آن هایی که مایلند سرافراز و آزاد زندگی کنند، الگویی است برای کسانی که در پی زندگی مطلوب و شرافتمندانه بی قراری می کنند و حاضرند سختی و مرارت بسیار تحمل کنند ولی حاضر نیستند با ذلت و فرومایگی زندگی کنند. آدمیانی که بر گرد خدا حلقه می زنند و به دور او می چرخند و به حرمت انسانی و زندگی عادلانه احترام می گذارند و اهتمام می ورزند.

امید است طرح این گونه اندیشه ها در احیاء و بازسازی و قرائتی عقلانی و انسانی از مفاهیم دینی و نیز رویدادها و حوادث مهم تاریخ فرهنگ دینی ما مؤثر افتد و در زیستن اخلاقی بیشتر و دستیابی به زندگی مطلوب و انسانی، کمکی ولو اندک در مسیر زندگی مردم این سرزمین به شمار آید.

بدون پشت سر گذاشتن زندگی و حیاتی گرانبها، نمی توان مرگی با شکوه داشت. سکب زیستن آدمی می گوید که نحوه مردن او چگونه است. شهادت امام حسین (ع) شکوهمند و با مهابت بود. چون حسین همواره در طول حیات خویش به دنبال زندگی شرافتمندانه و گرانسنگ بود. برای او قیمت زندگی در بندگی خدا، عشق به همه انسان ها و دفاع از حقوق انسانی همه آدمیان معنی می یافت و در نگاه حسین، زیباترین جلوه های تجلی خدا در زمین، آزادی، عدالت، فضیلت و دفاع از حرمت انسانی بود. خون حسین، لبریز از چنین پیامی است.

فهرست مطالب کتاب:

پیشگفتار

مقدمه

فصل اول: گزارش مختصر از واقعه بزرگ عاشورا

فصل دوم: بررسی آراء متفکران پیرامون واقعه عاشورا

فصل سوم: حسین آینه زندگی

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

حقایق

حقایق

ناشناس

حقایق متنی کهن (شاید قرن پنجم یا ششم) از نویسنده ای ناشناس است. نسخ کتاب در چین بود. هرچند کتاب در ب

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

زیر نظر شورای علمی

دانشنامه یا دایرة المعارف، به کتابی گفته می شود که به ترتیب الفبایی یا موضوعی، درباره ی رشته یا رشته