۲۲۱۴
۱۰۶۳
۱۳۹۶/۱۰/۹
کتابنامه «کرمان شناسی»

کتابنامه «کرمان شناسی»

پدیدآور: اکبر نقوی ناشر: مرکز کرمان شناسیتاریخ چاپ: ۱۳۸۸مکان چاپ: کرمان

خلاصه

کتابی که پیش رو دارید حاوی عناوین، نام نویسندگان و موضوعات کتبی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و توسط مرکز کرمان شناسی منتشر شده و در حقیقت برگ زرینی بر اوراق افتخار آمیز کرمانی ها در وادی اعتلای فرهنگ به ویژه فرهنگ مکتوب افزوده است.

معرفی کتاب

این مجموعه در واقع کارنامه ی مرکز کرمان شناسی در حوزه ی چاپ و نشر می باشد که به اهتمام اولیای فرهنگ دوست و دانش پرور، مؤلفین، نویسندگان، شعرا و هنرمندان این خطه ی عزیز که با شوق به میهن و دیار خویش آثار ارزشمند خود را در اختیار این مرکز فرهنگی قرار دادند، فراهم آمده است. خادمین این مجموعه ی فرهنگی نیز با تلاش و علاقه ی وافری که به فرهنگ و ادب این داشته و دارند و با حمایت، مساعدت و دلسوزی کلیه ی متولیان امر فرهنگ، حداکثر سعی خود را نسبت به چاپ آثار ارزشمند اصحاب فرهنگ مبذول داشته اند. تهیه کننده این مجموعه با دقت و وسواسی خاص و با استخراج خلاصه ی کتب انتشار یافته ی این مرکز و به کارگیری روش جدید به تدوین این مجموعه، پرداخته است و چنانکه ملاحظه خواهد شد اثر حاضر با دیگر کتاب نامه ها متفاوت است. لذا کتابی که پیش رو دارید حاوی عناوین، نام نویسندگان و موضوعات کتبی است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و توسط مرکز کرمان شناسی منتشر شده و در حقیقت برگ زرینی بر اوراق افتخار آمیز کرمانی ها در وادی اعتلای فرهنگ به ویژه فرهنگ مکتوب افزوده است.

خیزش همگانی ملت غیور ایران برای براندازی حکومت سراسر جهل شاهنشاهی با هدف تثبیت حاکمیت اسلام، نشانگر اعتقاد راسخ آنان به حفظ و تداوم فرهنگ کمال بخش اسلام است، که در این راستا رونق و پویایی و فتح قله های بلند علمی و پژوهشی در گستره ی ایران اسلامی و پیشرفت ها و موفقیت های اصحاب دانش و علوم گوناگون و کسب افتخارات پی در پی توسط نخبگان و فرهیختگان ایران اسلامی در سراسر جهان، بر صلابت علمی و فرهنگی برخاسته از اعتقاد این مردم فهیم و آزاده، مهر ثبات و بقا زده است. شکی نیست در مسیر این غنای علمی و فرهنگی، سرزمین دیرپای کرمان نیز با برخورداری از هویت فرهنگی متعالی و اصالت پایدار، سهم عمده ای رد دستیابی به این عزت و شکوه ایفا نموده است. کثرت صاحبان قلم و اندیشه در این دیار که روح و جانشان آراسته به فضایل ارزشمندی چون نبوغ، فضیلت، ایمان و علو اندیشه بوده و با خلق آثار سودمند و ماندگار نام خود را بر پیشانی فرهنگ و تاریخ کشرو ثبت نمودند و تأثیر غیر قابل انکارشان در اعتلای فرهنگی کشور، هماره موجد غنا و موجب افتخار و شکوه است. 

فهرست عناوین اصلی:

فصل اول: ادبیات

بخش اول: دفاع مقدس

بخش دوم: گویش و فرهنگ عامه

بخش سوم: تحقیقات ادبی

بخش چهارم: شعر

بخش پنجم: داستان

بخش ششم: طنز

فصل دوم: تاریخ و جغرافیا

بخش اول: تاریخ

بخش دوم: جغرافیا

فصل سوم: معرفی آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری

فصل چهارم: هنر

فصل پنجم: سایر آثار و موضوعات

بخش اول: سایر آثار

بخش دوم: سایر موضوعات

 

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

حقایق

حقایق

ناشناس

حقایق متنی کهن (شاید قرن پنجم یا ششم) از نویسنده ای ناشناس است. نسخ کتاب در چین بود. هرچند کتاب در ب

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

دانشنامه ی هزاره (جلد اول)

زیر نظر شورای علمی

دانشنامه یا دایرة المعارف، به کتابی گفته می شود که به ترتیب الفبایی یا موضوعی، درباره ی رشته یا رشته

منابع مشابه

نان و نانوایی در ایران

نان و نانوایی در ایران

مصطفی پزشکی

نان غذایی است که در فرهنگ ما ایرانیان نقش مهم و قابل توجهی دارد که با هیچ خوراکی دیگری قابل مقایسه ن

فرهنگ عامه روستاهای کوهپایه ای شرق گیلان

فرهنگ عامه روستاهای کوهپایه ای شرق گیلان

بیژن عباسی لاهیجی

کتاب حاضر به بررسی فرهنگ عامه مردم در روستاهای کوهپایه‌ای شرق گیلان می‌پردازد.