۲۷۱۷
۰
۱۳۹۶/۷/۲۷
راهنمای جامع الماس

راهنمای جامع الماس

پدیدآور: نویسندگان ناشر: پازینه تاریخ چاپ: ۱۳۹۶مکان چاپ: تهران

خلاصه

کتابی که پیش روی شماست سال هاست که در حال تالیف است و شالوده اصلی آن از پایان نامه یکی از نویسندگان اتخاذ شده است. در ادامه با توجه به پیشرفت روزافزون علم گوهر شناسی سعی شده تا مطالب روز دنیا به آن اضافه شود. در گردآوری مطالب کتاب هر سه نویسنده تلاش کرده اند و سعی شده حتی الامکان بی عیب و نقص باشد. مباحث در هفت فصل ارائه گردیده است.

معرفی کتاب

کتابی که پیش روی شماست سال هاست که در حال تالیف است و شالوده اصلی آن از پایان نامه یکی از نویسندگان اتخاذ شده است. در ادامه با توجه به پیشرفت روزافزون علم گوهرشناسی سعی شده تا مطالب روز دنیا به آن اضافه شود. در گردآوری مطالب کتاب هر سه نویسنده تلاش کرده اند و سعی شده مطالب حتی الامکان بی عیب و نقص باشد.

فصل 1: آشنایی با الماس: این فصل به تاریخچه الماس، معرفی الماسهای معروف دنیا، خواص فیزیکی الماس، چگونگی تشکیل الماس، ساختار کریستالی، رشد کریستال، خواص شیمیایی الماس، جایگاه الماس در اقتصاد، تاریخچه تجارت جهانی الماس، تغییرات اساسی در بازار الماس، تجارت غیر قانونی الماس، کشورهای مطرح در صنعت الماس پرداخته است.

فصل 2: شناسایی و استخراج الماس: مباحث مربوط به زمین شناسی الماس، تشکیل الماس، ذخایر الماس، اکتشاف و استخراج الماس، همچنین معادن مهم جهان در این فصل آمده است.

فصل 3: کاربردهای الماس: در این فصل نیز پیرامون دستگاه های ساینده صنعتی از جمله مته های حفاری چاه های نفت و جواهر سازی، مطالبی ارائه شده است.

فصل 4: مشاغل صنعت الماس و جواهرسازی: این فصل نیز تحت عناوین فرعی زیر به طرح بحث پرداخته است:

زمین شناسی و استخراج الماس

خرده فروشی الماس و جواهر

بانکداری الماس و جواهر

طراح جواهر

تولید کننده جواهر

گوهرشناس و کارشناس گوهر

گوهر تراشی

فصل 5: ارزیابی الماس: اصول الماس شناسی مقدماتی، ارزیابی الماس و ناخالصی های سطحی و درونی آن، درجات پاکی و ترسیم ناپاکی ها یا پلات کردن الماس، رنگ کردن الماس، درجه بندی رنگ الماس، رنگهای فنسی، الماس سیاه، قهوه ای یا شکلاتی، زرد، صورتی، آبی، سبز، ارزیابی این رنگ ها، نور و تاثیر آن در الماس، تراش الماس،مراحل آن و انواع تراش و مراکز تراش ، برلیان و آشنایی با آناتومی آن، راهنمایی قیمت گذاری، وزن، اندازه گیری ابعاد سنگ، برآورد وزن سنگ بدون استفاده از ترازو، ارزشیابی سنگ های فنسی، محیط و ابزار مناسب برای ارزیابی الماس، ابزار مورد استفاده جهت درجه بندی الماس، درجه بندی سنگ های سواره و قیمت گذاری یک قطعه الماس، همگی مباحثی هستند که در این فصل به آن ها اشاره شده است.

فصل 6: آشنایی با الماسهای مصنوعی/ شبه الماسها/ بهینه سازی: در این قسمت نیز به معرفی الماس طبیعی و مصنوعی و تشخیص الماس مصنوعی، همچنین الماسهای HPHT، مشابه ها، شبه الماسها، نحوه تشخیص و تفکیک، مویزانایت و اتمی از الماس، افزایش درجه ی پاکی و رنگ با روش های آزمایشگاهی، بهینه سازی، روش HPHT در الماس ها، بهسازی الماس ها با تشعشعات رادیواکتیو پرداخته شده است.  

فصل 7: خرید و نگهداری الماس: در فصل آخر این کتاب گزارش های آزمایشگاهی، نگهداری و مراقبت از جواهرات الماس، نحوه معاملات الماس در بازار تهران، نکات پیشنهادی برای خریدن الماس آمده است.

 

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

محمد پورکيان

اين کتاب که در برلن غربي در سال 1357 چاپ شده است در باره سابقه آشنايي ارنست پرون با محمدرضا پهلوي و

بریتانیا و کشور حائل: فروپاشی امپراتوری ایران 1914-1890

بریتانیا و کشور حائل: فروپاشی امپراتوری ایران 1914-1890

دیوید مک لین

کتاب حاضر با تکیه بر منابع و اسناد دست اول، دورنمایی از جایگاه ایران در رقابت روس و انگلیس در اواخر

دیگر آثار نویسنده بیشتر ...

ایران در آتش: از حملۀ بلشویک ها به انزلی تا عهدنامۀ 1921 ایران و شوروی (مجموعه ای از اسناد و گزارش ها)

ایران در آتش: از حملۀ بلشویک ها به انزلی تا عهدنامۀ 1921 ایران و شوروی (مجموعه ای از اسناد و گزارش ها)

نویسندگان

اسنادی که در این مجموعه ارائه می شود، اسناد و گزارش هایی است دربارۀ یکی از مهم ترین و پرمخاطره ترین

معماری خانقاه در خراسان سده ی پنجم

معماری خانقاه در خراسان سده ی پنجم

نویسندگان

معماری خانقاه از مواضع ابهام در تاریخ معماری ایران است؛ چننان که گویی بخشی از حافظه ی معماری ما محو