۲۶۰۵
۹۳۰
۱۳۹۸/۹/۱۹
خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره ی آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله)

خاطرات مستند سید هادی خسروشاهی درباره ی آیت الله سید علی خامنه ای(حفظه الله)

پدیدآور: سیدهادی خسروشاهی ناشر: کلبه شروق تاریخ چاپ: ۱۳۹۲مکان چاپ: قمتیراژ: ۱۰۰۰نسخهشابک: 9-50-7255-964-978تعداد صفحات: ۲۷۶ص

خلاصه

اثر پیش رو خاطرات مستند نویسنده درباره ی حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای - حفظه الله - است که محصول یک گفتگوی مفصل و مکتوب می باشد. این گفتگو به درخواست بعضی از دوستان نویسنده، در سه سال گذشته انجام گرفته است و جستارهایی از آن نخست در مجله دو ماهه ی «پاسدار اسلام» - نشریه وزین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه ی قم - چاپ شد و بخش های دیگری هم به طور مفصل تر، در چند شماره از روزنامه ی «جوان» چاپ تهران، منتشر گردید.

معرفی کتاب

اثر پیش رو خاطرات مستند نویسنده درباره ی حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای - حفظه الله - است که محصول یک گفتگوی مفصل و مکتوب می باشد. این گفتگو به درخواست بعضی از دوستان نویسنده، در سه سال گذشته انجام گرفته است و جستارهایی از آن نخست در مجله ی دو ماهه ی «پاسدار اسلام» - نشریه وزین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه ی علمیه ی قم - چاپ شد و بخش های دیگری هم به طور مفصل تر، در چند شماره از روزنامه ی «جوان» چاپ تهران، منتشر گردید.

البته به اعتراف نویسنده بنای نخستین بر این بوده که در نشر خاطرات مستند، درباره ی اعاظم معاصر پرداخته نشود و به طور طبیعی، در این صورت تکمیل و تنظیم یادداشت های مربوطه هم در بایگانی کتابخانه باقی می ماند. ولی اطلاع یافتن بعضی از دوستان مولف از این امر، باعث شد تا گروهی از علاقمندان، خواستار تنظیم و نشر خاطرات مربوط به رجال و علمای معاصر باشند و در میان این دوستان، شخصیت های برجسته ای، علاوه بر ایران، از کشورهای عراق، لبنان، حوزه ی خلیج فارس و حتی مصر، پاکستان، ترکیه و ...نیز بر این امر اصرار داشتند و دلیل ایشان هم این بود که درباره «درگذشتگان» می توان در فرصت های دیگر هم اقدام نمود ولی در مورد معاصرین، ضرورت روشن شدن حقایق و کشف نکات تاریخی، ایجاب می کند که مسئله در اولویت کامل قرار گیرد. این تاکید و اصرار از سوی دوستان و بزرگان داخل و خارج موجب گردید که به تدریج ضمن نقل حوادث پیشین و خاطرات مربوط به گذشته ها، به تنظیم و نشر خاطرات مربوط به عصر حاضر نیز پرداخته شود در همین رابطه مصاحبه ی بعضی از دوستان، موجب شد که کار نخست از رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای، آغاز شود. لازم به ذکر است که در این بخش از خاطرات، ملحقاتی نیز افزوده شده که شامل نامه ها، گزارش ها، مقالات، اسناد و عکس های تاریخی گوناگون است که هرکدام در نوع خود ارزش تاریخی خاصی دارد. همچنین اشاره به این نکته بی مناسبت نیست که این رساله همه خاطرات نویسنده درباره ی آیت الله خامنه ای نیست، بلکه فقط نکاتی است که به هنگام گفتگو به طور خاص به خاطر آمده و سپس مکتوب و آنگاه نقل شده است.

نظر شما ۰ نظر

نظری یافت نشد.

پربازدید ها بیشتر ...

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

ارنست پرون فراش دبيرستان شوهر شاهنشاه آريامهر

محمد پورکيان

اين کتاب که در برلن غربي در سال 1357 چاپ شده است در باره سابقه آشنايي ارنست پرون با محمدرضا پهلوي و

شناخت تاریخی طایفه بهلولی و تعاملات سیاسی آنها در عصر پهلوی

شناخت تاریخی طایفه بهلولی و تعاملات سیاسی آنها در عصر پهلوی

زهرا علیزاده بیرجندی

بر اساس نتایج تحقیقات میدانی و کتابخانه ای و در مقایسه با سایر جوامع عشایری ایران، بهلولی ها یک طایف

منابع مشابه

نگاهی به ایران

نگاهی به ایران

دوروتی دو وارزی (بارونس درمال)

دوروتی دیویس همسر لئون لوماری دو وارزی، دیپلمات بلژیکی، در اواخر دوره ی قاجار به ایران آمد. او به ای